Jumaat, 15 Julai 2011

REDHAKAN ALLAH DAN RASUL PADA AKU YANG HINA..

أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمد رسول الله

Sesungguhnya aku akui dan berikrar hidup yang terbaik adalah hidup dalam Islam yakni agama yang sempurna lagi diredhai Allah SWT sebagai Tuanku dan aku sebagai hambaNya. Kemudian dengan mengikut sunnah Rasulullah saw sebagai teladanku dan aku sebagai ummat baginda.

Namun aku sedar akan diriku hamba yang hina kerana dosa yang terlampau banyak sudah aku lakukan..

Masih tidak terlambatkah aku mencapai redhaMu ya Allaaah. Ya Allaah ampunilah segala dosa-dosa pada aqidah, niat, lisan dan amalan aku yang menyalahi keredhaanMu ya Allaaah. Rindunya daku pada mu wahai nabiku..selawat dan salam ke atasmu ya Rasulullah. Layakkah aku mendapat syafaatmu ya Rasulullah sedangkan aku ummatmu yang tidak setia pada sunnahmu.. مدد مدد يا رسول الله (hulurkan tanganmu hulurkan tanganmu Ya Rasulullah).

Bagaimana aku mungkin mencapai keduanya ya Allah selain Kamu kurniakan aku kehidupan dan kesabaran dalam 2 kalimah Ya Allah Yang Maha Mentadbirku maka berilah aku rahmat dan bantuan dalam mempelajari dan memahami agamaMu ya Allah...

لا اله الا الله محمد رسول الله في كل لمحة ونفس عدد ما وسعه علم الله

Tiada tuhan/sembahan/ketundukan selain/melainkan Allah (Nabi) Muhammad Rasul/utusan Allah pada setiap kelipan dan pada setiap nafas sebanyak luasnya apa yang ada pada ilmu Allah.

Hulurkan tanganmu dan berilah bantuan padaku wahai sahabat-sahabatku sekalian untuk mengingatkan aku kepadaNya serta berada dalam payung syafaat RasulNya.

Ya Allaah.. Jangan..jangan biarkan aku terus terkapai lemas di samudera dalam yang luas dalam mencari tempat bergantung selain Mu Ya Allah dan wasilah kepadaMu selain Nabi Muhammad serta pengikut-pengikutnya .. Engkaulah Rabbi/Pentadbirku